Saturday, June 20, 2009

Right Hand Fretting Arpeggios

ဒါကလည္း အလကၤာဂီတဂ်ာနယ္မွာ စိုးေ၀၀င္းျမင့္ ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္နဲ႔ပဲ ေရးထားခဲ့ဖူးတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးပါ။

******* ******* *******

Right Hand Fretting ဆို၍ နား(မ်က္စိ) ႐ႈပ္မသြားပါႏွင့္။ Tapping ကို အျခားနည္းျဖင့္ ေခၚေ၀ၚျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အဓိပၸါယ္မွာ
Tapping = Right Hand Fretting
= ညာလက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ဂစ္တာလက္ကြက္ျပားေပၚေပါက္၍တီးျခင္း

၎တီးနည္းသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ Arpeggio မ်ားအား ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တီးခ်င္ၾက၍ ျဖစ္သည္။ Arpeggio ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း?

Arpeggio = ေကာ့ဒ္တစ္ခုတြင္ ပါေသာအသံမ်ားအား တစ္သံခ်င္း (စဥ္ဆက္မျပတ္) ျဖန္႔၍တီးျခင္း

ထို႔ေၾကာင့္ .....
Right Hand Fretting Arpeggios = ညာလက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ဂစ္တာလက္ကြက္ျပားေပၚ ေပါက္၍ ေကာ့ဒ္အတြင္းရွိ အသံမ်ားကို ျဖန္႔က်က္တီးျခင္း


Fig 1(a)
Fig 1(a) တြင္ ဂစ္တာ၏ နံပါတ္ 5 ႀကိဳးေပၚတြင္ရွိေသာ A major scale ကို ျပထားသည္။

A major scale တြင္ပါေသာ အသံမ်ား = (A, B, C#, D, E, F#, G#)

1, 3, 5 တို႔သည္ A major chord ၏ arpeggio note မ်ားျဖစ္သည္။
1 သည္ A ျဖစ္၍ ၎ကို A major chord ၏ root note ဟု ေခၚသည္။
3 သည္ A ၏ major third ျဖစ္၍ A မွစေရလွ်င္ တတိယေျမာက္ေတြ႔ရမည့္အသံ C# ျဖစ္သည္။
5 သည္ A ၏ perfect fifth ျဖစ္၍ A မွစေရလွ်င္ ပဥၥမေျမာက္ ေတြ႔ရမည့္အသံ E ျဖစ္သည္။


ၤၤ
Fig 1(b)

Fig 1(b) တြင္ ဂစ္တာ၏ နံပါတ္ 5 ႀကိဳးေပၚတြင္ရွိေသာ A minor scale ကို ျပထားသည္။

A minor scale တြင္ပါေသာ အသံမ်ား = (A, B, C, D, E, F, G)

1, 3b, 5 တို႔သည္ A minor chord ၏ arpeggio note မ်ားျဖစ္သည္။
1 သည္ A ျဖစ္၍ ၎ကို A minor chord ၏ root note ဟု ေခၚသည္။
3b သည္ minor third ျဖစ္၍ A မွစေရလွ်င္ တတိယေျမာက္ေတြ႔ရမည့္ အသံ C ျဖစ္သည္။
5 သည္ A ၏ perfect fifth ျဖစ္၍ A မွ စရလွ်င္ ပဥၥမေျမာက္ေတြ႔ရမည့္ အသံ E ျဖစ္သည္။

******* ******* *******

မိမိ Tapping တီးမည့္ arpeggio ၏ အနိမ့္ဆံုးအသံသည္ root note ျဖစ္ေနလွ်င္ ၎ကို root position ဟုေခၚသည္။

Fig 1(a) ႏွင့္ Fig 1(b) တြင္ ျပထားေသာ 1, 3, 5 ႏွင့္ 1, 3b, 5 တို႔မွာ root position အတိုင္း ေနရာခ်ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပထားေသာ Ex No.1 ႏွင့္ Ex No.2 တို႔မွာ root position အတိုင္း တီးထားေသာ arpeggio မ်ား ျဖစ္သည္။

{ Tapping တခါမွ မတီးဖူးသူမ်ားအတြက္ အနည္းငယ္ရွင္းျပခ်င္ပါသည္။ Fingering ေနရာမွ R.H သည္ (right hand) ညာဘက္ လက္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ေပါက္(tap)တီးရမည္ကို ၫႊန္းဆိုၿပီး "1 သည္ ဘယ္လက္ညႈိုး" "3 သည္ ဘယ္လက္သူၾကြယ္" "4 သည္ ဘယ္လက္သန္း" ကို ၫႊန္းသည္။ အထက္မွ HP ဆိုသည္မွာ ........... H = hammer on (နိမ့္ေသာအသံမွ ျမင့္ေသာအသံသို႔ pick ၏ အကူအညီမပါပဲ ေပါက္၍ တီးရန္) ၊ P = pull off (ျမင့္ေသာအသံမွ နိမ့္ေသာအသံသို႔ pick ၏ အကူအညီမပါပဲ ဆြဲခ်၍ တီးရန္) ျဖစ္သည္။ ညာလက္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေပါက္ရာ၌ မည္သည့္ညာလက္ေခ်ာင္း (လက္ၫႈိး၊ လက္ခလယ္၊ လက္သူၾကြယ္၊ လက္သန္း) ႏွင့္မဆို ေပါက္တီးႏိုင္ၿပီး ဂစ္တာသမားအမ်ားစုသည္ လက္ၫႈိး ႏွင့္ လက္ခလယ္ကို အသံုးမ်ားသည္။ (သာမန္အခ်ိန္၌ လက္ၫႈိးျဖင့္ေပါက္ေသာ္လည္း pick ကိုင္၍ solo တီးေနခ်ိန္၌မူ လက္ခလယ္ကို အသံုးခ်႐ိုး ထံုးစံရွိသည္။) }

ဥပမာ ........ Ex No.1 ၏ ပထမဘားတြင္ 1 ႀကိဳး၏ 12 အကြက္ကို ညာလက္ၫႈိးျဖင့္ ေပါက္၍ တီးပါ။ တစ္ခ်ိန္တည္းလိုလိုတြင္ 1 ႀကိဳး၏ 5 အကြက္ကို ဘယ္လက္ၫႈိးျဖင့္ဖိထားၿပီး (tap လုပ္ထားေသာ) ညာလက္ၫႈိးကို ေအာက္သို႔ဆြဲခ်ျခင္းျဖင့္ 5 အကြက္မွ A အသံကို ထြက္ေစ ရမည္။
ၿပီးလွ်င္ ဘယ္လက္သန္းျဖင့္ 1 ႀကိဳး၏ 9 အကြက္ကို ေပါက္၍ C# ကို ဆက္တီးလိုက္ပါ။


Ex 1




*******

Ex 2




******* ******* *******

အကယ္၍ root note (1) သည္ အသံတစ္ျပန္ one octave ျမင့္တက္သြားၿပီး 3rd note (major third / minor third) ဟာ အနိမ့္ဆံုး ၌ ရွိေနခဲ့လွ်င္ ၎ကို first inversion ဟု ေခၚသည္။

Fig တြင္ၾကည့္ပါ။

Fig (A major)



Fig (A minor)


******* ******* *******

သေဘာေပါက္ၿပီဆိုလွ်င္ root position ႏွင့္ first inversion ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးသံုးျပထားေသာ Ex No.3 ကို မိမိကိုယ္တိုင္ ခြဲျခမ္းစိစစ္၍ တီးၾကည့္ပါ။


Ex No.3






******* ******* *******

တဖန္ 3rd note သည္ အသံတျပန္ျမင့္တက္သြားၿပီး 5th note ကို အနိမ့္ဆံုး၌ထားခဲ့လွ်င္ ၎ပံုစံကို second inversion ဟုေခၚသည္။

Fig ၌ ျပထားသည္။

Fig (A major)



Fig (A minor)

*******

အထက္ Fig မွ 5th note ကို အသံတျပန္အထိေရာက္ေအာင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ျမွင့္ၾကည့္လိုက္ပါ။ root position ကို ျပန္လည္ေရာက္ရိွ သြားေပမည္။

Ex No.4 တြင္ root position, first inversion ႏွင့္ second inversion သံုးမ်ိဳးစလံုး သံုးျပထားသည္။

Ex No.4







******* ******* *******

Right Hand Fretting Arpeggio (Arpeggio Tapping) တြင္

1. root position

2. first inversion

3. third inversion ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးရွိၿပီး ၎ပံုစံမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္ႏြယ္ေနၾကသည္။

ထိုဆက္ႏြယ္မႈကို အေျခခံ၍ မိမိကိုယ္ပိုင္ arpeggio မ်ားကို ႀကိဳးစားဖန္တီး၍ Tap လုပ္ၾကည့္ပါ။


Technorati tags:
, , , , , , , , , , , ,

No comments:

Post a Comment